keskiviikko 24. helmikuuta 2016

B ja oikeastaan myös C

Syömiseni kaipaa huomiota. Se on taas karannut aivan käsistä. Olen jo muutaman viikon katsellut jostain silmieni takaa (kuin katselisin toisen tekemisiä) miten käteni lappavat lautaselle hurjia annoksia ja kaiken sen tietysti olen syönytkin. Nämä eivät ikävä kyllä ole edes se pahin asia, sillä syön lisäksi paljon herkkuja. Nyt jos lasken mitä olen ylimääräistä syönyt viikon aikana (siis sellaisen suht. normaalien aterioiden lisäksi)
- puolikas kuivakakkua
- puolikas suklaakakku
- hedelmäkarkki pussi
- puolikas keksipaketti
- 2 suklaakarkki pussia
- 3 suklaalevyä
- sipsipussi

Huh.. onhan tuossakin, mutta todennäköisesti siitä puuttuu paljon kaikenlaista minkä olen tahallaan tai tahattomasti unohtunut, sekä kaikenlaisia välipala- ja iltapalaleipiä, joita ilmankin olisin selvinnyt. Pahimpia ovat päivät, jolloin ei ole mitään erityistä tekemistä. Silloin tulee käytyä jääkaapilla vähän väliä ja jos sieltä ei löydy mitään erityistä niin sitten vain lähimpään kauppaan herkkuostoksille.

Olen jo dietti/elämäntapamuutos/laihari -veteraani ja kaikenlaista olen kokeillut.
Viime vuosina nämä ovat kaatuneet hyvin nopeasti motivaation puutteeseen ja juuri nyt en oikein tiedä mikä tekisi tästä kerrasta erilaista.

En siis julista herkkulakkoa tai kieltäydy kermaperunoista. Mutta ehkä voisin pienentää aterioiden kokoa ja harventaa herkkujen ostoa. Joskus vuosia sitten laihduin paljon kaloreita laskemalla ja kirjoitin koko ajan jääkaapin oveen suurinpiirtein paljonko olen päivän aikana syönyt ja jos kaloreita oli vielä paljon jäljellä saatoin käyttää luvalliset kalorimäärät herkkuihin. En siis kieltänyt herkkuja itseltäni, mutta rajoitin syömisteni määrää. Ei todellakaan se kaikista terveellisin ruokavalio, mutta toisaalta monen asiantuntijan mukaan lihavan on tärkeämpää saada painoa pudotettua kuin noudattaa koko ajan täydellistä ruokavaliota. Enkä nyt kuvittelekaan suunnittelevani lopun elämäni ruokavaliota. Joten jos se toimi aiemmin, niin todennäköisesti se toimii omalla kohdallani toistekin. Siispä yritän vähentää ruokamäärääni ja mietin tarkemmin sen koostumusta myöhemmin. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti